2012. gada 28. jūnijs

Vai valsts iestādēm jāseko bankām, atverot filiāles sociālajos medijos?


Vai valsts iestādēm būtu jāseko bankām un jāatver filiāles sociālajos medijos? Kādus valsts un pašvaldību pakalpojumus cilvēki tur vēlētos saņemt? Kādas mobilās aplikācijas iedzīvotājiem būtu vajadzīgas, lai ērtāk izmantotu publiskos pakalpojumus?

Šie un daudzi citi punkti, tai skaitā, kā efektīvi izmantot to, ka Latvijai ir savs,  nacionālais sociālais medijs - "draugiem.lv",  būtu jāietver diskusijā par Latvijas valsts pārvaldes digitālo stratēģiju.

Pagājušonedēļ bija tas gods Valsts kancelejā uzņemt pasaulē varenākā sociālā tīkla "Facebook" pārstāvi, Centrālās un Austrumeiropas politikas direktori Gabriella Cseh. "Facebook" bija radies iespaids, ka aiz veiksmīgā Latvijas "Facebook" lapas piemēra stāv inovatīva digitālā valsts.  Paši "Facebook", runājot  forumos visā pasaulē, min Latvijas piemēru kā veiksmīgāko Eiropā.  Diemžēl tikšanās laikā varējām tikai runāt par "iecerēm, idejām", nevis konkrētiem piemēriem digitālai Latvijai. Šajā jomā gribētos kārtīgi sapurināt valsts pārvaldi un panākt, lai digitālās komunikācijas iespējas tiktu izmantotas aktīvāk.

Svarīgi panākt, lai Latvijas "Facebook" lapas piemērs, kad valsts iestādes uzrunā privāto sektoru un dod radošo brīvību valsts starptautiskās atpazīstamības veicināšanai, kas piesaistījis pasaules uzmanību, sekotu arī citi pilotprojekti.

Jāpanāk, lai  ministrijas,  dažādas iestādes un to vadība sajūt reālu vajadzību attīstīt digitālo komunikāciju, piemēram, attīstot digitālo diplomātiju, par ko tikšanās laikā runāja "Facebook" pārstāve.

Veids, kā sapurināt, varētu būt Latvijas digitālās stratēģijas izstrāde un konkrētu projektu saraksts, kas jāaievieš tuvākajā laikā.  Ir vajadzīga visu Latvijas digitālās vides guru un valsts pārvaldes atbildīgo par komuninikāciju sanākšana kopā, lai uzsāktu darbu. Tāpat būtiski pievērst arī lēmumu pieņēmēju uzmanību iespējai nonākt tuvāk saviem klientiem un attīstīt  valsts un pašvaldību pakalpojumu kvalitāti un pieejamību.