Vai valsts iestādēm būtu jāseko bankām un jāatver filiāles sociālajos medijos? Kādus valsts un pašvaldību pakalpojumus cilvēki tur vēlētos saņemt? Kādas mobilās aplikācijas iedzīvotājiem būtu vajadzīgas, lai ērtāk izmantotu publiskos pakalpojumus?
Šie
un daudzi citi punkti, tai skaitā, kā efektīvi izmantot to, ka Latvijai ir
savs, nacionālais sociālais medijs -
"draugiem.lv", būtu jāietver
diskusijā par Latvijas valsts pārvaldes digitālo stratēģiju.
Pagājušonedēļ
bija tas gods Valsts kancelejā uzņemt pasaulē varenākā sociālā tīkla
"Facebook" pārstāvi, Centrālās un Austrumeiropas politikas direktori
Gabriella Cseh. "Facebook" bija radies iespaids, ka aiz veiksmīgā
Latvijas "Facebook" lapas piemēra stāv inovatīva digitālā
valsts. Paši "Facebook",
runājot forumos visā pasaulē, min
Latvijas piemēru kā veiksmīgāko Eiropā.
Diemžēl tikšanās laikā varējām tikai runāt par "iecerēm,
idejām", nevis konkrētiem piemēriem digitālai Latvijai. Šajā jomā gribētos
kārtīgi sapurināt valsts pārvaldi un panākt, lai digitālās komunikācijas
iespējas tiktu izmantotas aktīvāk.
Svarīgi
panākt, lai Latvijas "Facebook" lapas piemērs, kad valsts iestādes
uzrunā privāto sektoru un dod radošo brīvību valsts starptautiskās atpazīstamības
veicināšanai, kas piesaistījis pasaules uzmanību, sekotu arī citi
pilotprojekti.
Jāpanāk,
lai ministrijas, dažādas iestādes un to vadība sajūt reālu
vajadzību attīstīt digitālo komunikāciju, piemēram, attīstot digitālo
diplomātiju, par ko tikšanās laikā runāja "Facebook" pārstāve.
Veids,
kā sapurināt, varētu būt Latvijas digitālās stratēģijas izstrāde un konkrētu
projektu saraksts, kas jāaievieš tuvākajā laikā. Ir vajadzīga visu Latvijas digitālās vides
guru un valsts pārvaldes atbildīgo par komuninikāciju sanākšana kopā, lai
uzsāktu darbu. Tāpat būtiski pievērst
arī lēmumu pieņēmēju uzmanību iespējai nonākt tuvāk saviem klientiem un
attīstīt valsts un pašvaldību pakalpojumu
kvalitāti un pieejamību.